topbella

13 February 2012

Valentine’s day haram

entry saya ialah .. valentine day -.-
wktu couple , fuyyooo .. nak gila tak sbarnye tunggu valentine day ;O
last-last dapat tahu bnde nie haram ..
dari dulu da tahu haram , just tak hiraukan ..
sbb kita mmg tak smbut ;D

Valentine’s day atau lebih dikenali dengan hari kasih sayang adalah khas untuk penganut agama kristien untuk mengenang Paderi Valentine yang telah menulis surat cinta sebelum beliau dihukum mati di Rome suatu ketika dahulu. Jadi biarkan lah sambutan Valentine’s day ini disambut oleh mereka yang beragama kristien dan kita yang beragama Islam tidak perlu terikut-ikut dengan budaya yang jelas bukan budaya Islam.
Bagi Islam setiap hari adalah hari kasih sayang terutama kpada Allah S.W.T, Rasulullah S.A.W, ibubapa, suami/isteri, keluarga dan semua umat manusia juga haiwan dan tumbuhan. Semuga teman-teman blogger dapat baca dan kongsikan kepada kawan-kawan , tambah dengan fakta yang lebih baik dan publishkan di blog anda supaya semua muda-mudi Islam yang sedang tertunggu Vantine’s day tersedar dari keasyikan dunia percintaan. Diharapkan juga semua sudi retweet dan share FB seberapa banyak yang boleh. Insyallah usaha anda akan mendapat balasan yang sewajarnya dari Allah S.W.T. Aminnnnn.
so guys ? sudah baca ? itulaahh dia mksd valentine's day .. jangan la sambut even korg nak tunjuk yg korg syg kat pasangan korg tu -.- kalau sayang pun x perlu kot tunjuk-tunjuk dkat org ramai , org kalau ikhlas syg takdenye heboh-heboh laaa.. to my kawan2 yg kristian .. I'm sorry , saya just ckp apa yg betul .. jika ada silap dan salah dkat kata-kata diatas niee .. minta maaf sgt-sgt :")
mari kita tengok apa yg berlaku bila valentine day ? =.= memang burok okayh when korg tngok .. naik bulu roma ak tngok manusia-manusia sekalian ~ semoga mereka dibuka pintu hatinyaaa :") lets pray untuk mereeka ... 
please .. ianya memang terok okay -.- geli sangat-sangat !
gmba dri jarak jauh .. see ? berapa ramai ? dan buroknya sambut valentine nie 

say NO for Valentine's day .. 

P/S : lihatlah bagaimana budaya mereka yg menyambut hari kekasih ini..jelas sekali ia terpesong dari akidah Islam :") doakan mereka berubah ..




0 comments:

Post a Comment

Hana's Birthday

Daisypath Happy Birthday tickers
I believe the planning of Allah is better for me than my own.