topbella

12 March 2014

Pray for MH370

Assalamualaikum WBT. Seperti yang kita semua ketahui , berita yang amat menjadi tanda tanya semua orang tentang kehilangan kapal terbang MH370. (hari ini 12.03.2014) , sudah 5 hari kapal terbang MH370 hilang dan menjadi isu yang sangat menggerunkan dan amat-amat merisaukan semua orang. Saya turut bersimpati dengan apa yang telah berlaku. Mari sama-sama kita doakan semoga segala urusan ini dipermudahkan oleh Allah SWT.  Kita semua perlu ingat bahawa ini adalah salah satu tanda yang Allah telah berikan kepada kita semua supaya bertaubat dan terus berdoa kepada-Nya. Mari sama-sama kita berdoa :') Allah Maha mendengar lagi maha berkuasa dengan ciptaan-Nya.
"Ya Allah...Tuhan Yang Memiliki segala keagungan dan kekuasaan..Yang Maha Mengetahui segala-galanya...

Hamba memohon kepadaMu dengan permohonan dari seorang hamba yang faqir, lemah dan tiada daya. Kami adalah hamba-hamba-MU, anak kepada hamba-hamba-MU. Ubun-ubun kami dalam genggaman-MU. kami mohon Ya Allah bantuan dan kasih sayang-MU...hilangkanlah kegelisahan kami...kuatkanlah kami menghadapi taqdir hidup...rungkailah kebuntuan kami.

Ya Allah...singkaplah yang tersirat dari kehilangan pesawat MH370 ini...permudahkanlah urusan kami Ya Allah. Pertemukanlah misi pencarian ini dengan pesawat MH370. Ya Allah...rungkailah segala-galanya yang telah menjadi kebingungan dan kehairanan kami. Jadikanlah kami semua hamba2 yang tunduk pada kebesaran-MU..keagungan-Mu. 

Ya Allah....kesejahteraan itu milik-MU...kami mohon kesejahteraan dan keselamatan kepada penumpang MH370 sebagaimana selayaknya mengikut ilmu-MU."
Buat sahabat-sahabat saya dan semua orang.....teruskan berdoa kepada Allah..jangan sekali-kali mencari jalan keluar dengan sebarang perkara yang mensyirikkan Allah atau melanggar syariat-NYA....kita semua sedang diuji...SINGKAPLAH TABIR HIKMAH....ALLAHU AKBAR!

0 comments:

Post a Comment

Hana's Birthday

Daisypath Happy Birthday tickers
I believe the planning of Allah is better for me than my own.